Nu är julen över för iår...

varit en annorlunda jul. linnéa har ju varit med!!! utanför magen =) o linus har åså varit med. o så har vi firat utan mormor för hon var på sjukan =( men vi var o träffade henne igår. o mamma o bror var ju där på julafton åså. har varit en runda hos farmor åså.

oj- nu hinner jag inte skriva mer för linnéa vill leka med mig =)

nån som vill komma till oss på nyår o käka tacopaj?!??!?! =))))

Fy tusan va hemskt!

ska skriva om något superhemskt =(



råkade zappa förbi nått program igår. kollade bara typ 3 sek för det var så himlans hemskt.
ett program från afrika.
en liten kille på något år som satt o försökte amma sin mamma som låg död på marken.

ne fy hundan va sorgligt det var. stackars liten kille =((

ne, man ska inte klaga mer än nödvändigt på våra i-landsproblem... även fast man gör det.. suck.

den scenen berörde mig så himlans mycket, kanske extra mycket eftersom linnéa fortfarande ammar.
tänkte på att mamman i afrika kanske har låtit sitt stora barn amma för hon vet att det är bra o de kanske är fattiga o inte har vatten o sånt. jag får dåligt samvete när jag funderar på att sluta amma. men linnéa tycker ju inte det är så superkul heller nu. ammar kanske bara 5-10 min per dag nu. ist för flera timmar per dag. tror att jag ska amma året ut iaf. sen ska jag banta utan dåligt samvete. woohooo! =)


pluttan på sjukhus

igår var det jobbigt. linnéa har haft 39 gradersfeber i nån dag o tyckte att det var blod hon kissade på morgonen. så mellan 13-20 försökte massa läkare komma på va det var för fel på henne =(

först var vi på vc och de 4a sista timmarna var på barnsjukan. seeegt. tur att linus var med. man måste ju lixxom underhålla liten bäbis hela tiden där åså. o massa väntan. o sticka i fingrarna o ta temp o kolla öron o hals o ta puls o grejjer.  o 2st urinprov! o igår hade hon 40 grader på kvällen =((

tillslut kom de fram till att hon har halsfluss =( pluttisen. så nu blir det pencilinkur i 10 dagar... sista dagen är julafton. fniss. hon är vid gott mod hela tiden endå. bryr sig inte om feber alls. enda gången hon var jätteledsen var sista doktorn. hon blev helt hysterisk rädd för honom bara han kom in i rummet =(

men men. det var prat om uvi och njurproblem så jag är glad att det "bara" är halsfluss. =)

Första lucian....



Jag på min första lucia 1981 (8 månader), Linnéa på sin första lucia 2010 (10 mån)








Lucia!

Idag är det lucia. jag o linnéa är tokförkylda o pluttan har massa massa feber. hon hade feberfrossa inatt åså. hon bara skakade. det var jätteläskigt =(( idag har jag försökt ta lite lussebilder på henne. men än så länge har de bara blivit jättedåliga. hon är på tok för sjuk för att vilja ha glitter i håret o vara med på bild. får försöka lite senare. har en jättesöt bild på mig på min första lucia. vore kul o lägga upp den bilden o bild på linnéa igemte. vi får se hur det blir. bara vi blir friska snart!!! =))


här är en bild på mig o linnéa på nyårsafton förra året =))

3e advent

3e ljuset idag då. o imorn kan man säga att julafton är nästa vecka. heheh. ska bli mysigt. det kommer inte att bli någon vanlig julafton. ska ju fira med Linus för första gången =) o med världens bästa Linnéa! fast hon var ju med förra året med. o fick massa presenter. men denna julen får hon ju vara med utanför magen! får se hur mycket glädje det blir. kanske blir en tur till sjukhus åså =( mormor fick en stoke för 2v sen så vi får se om hon är kvar på sjukan till jul eller var hon är. hon fyller 84 på fredag.


7 år!!

Idag firar jag o älsk 7 år!! =) jag fick ros och chokladbud till dörren =) o ett jättesött kort <=)



Lilla familjen P-M

Nytt försök =)

gör ett nytt försök o ser om nån kommenterar =) fniss. är ju väldigt dåligt med kommentarer. hehe. o det är ju roligt o få =)

pluttan mår mycket bättre idag. helt frisk? har inte tempat henne idag iaf.

ikväll blir det nog en sväng på gym. hoppas jag. linus får kanske hem sin gitarr så han vill väl spela en massa. men jag har ju inte varit utanför lyan på några dagar nu så jag vill gärna komma iväg. hehe.

på torsdag är det JULJUBEL med timo räisänen! ska bli fetnajs! =)


såhär söt är min lillplutt när vi ska gå ut =) o vantar o skor åså då.

Sur

skrev ett långt inlägg o så försvann det såklart! morr morr.



här är iaf linnéa från idag på morgonen! =)
 lillan är lite sjuker igen. stackaren fick bara vara frisk i typ 2v =( suck. hoppas hon blir frisk snart. har ju massa kul o göra denna veckan så jag hoppas hon ska bli frisk snart =)

igår var mamma o pappa här. fick en soffa till linnéas blivande rum. vi har väl igentligen supermycket möbler, men mamma hotar att kasta denna fina soffa! den första som mormor o morfar köpte ihop =) den är såå skön o sitta i. hehe..


pappa o linnéa provsitter lite.


mamma o linnéa busar lite.



på lördag firar jag o linus 7 år tillsammans! galet länge. fniss. får se va vi hittar på då. kanske blir det nått restaurangbesök. vi får se.


jag o linnéa kollar på julkalendern kl 7.15 varje vardagsmorgon =) myyyysigt.

RSS 2.0