rätt 10-tal!

tjoho. äntligen är jag nere på rätt 10-tal med min vikt! tjohoooo. sammanlagt -9,5kg! får bli lite fest när jag är under 10kg. det är ju tufft. blir nog att jag unnar mig en ny bok =) hehe. för när man bantar unnar man sig inte typ en pizza eller en påse chips. hehe. big no-no! nu unnar man sig saker som inte innehåller kalorier. fniss.

idag o imorn ska jag ha min bil som jobbfordon. ska köra med släp åså. får se hur det går. superbra o få träna o köra med släp iaf. har ju gjort det endel. men det var några årsen så det ska nog gå bra igen. hehe.


Mors Dag.

Igår var det mors dag nr 2 för min del. linnéa firade med att vara vaken minst någon minut varje timme hela dagen. hihi. annars var det inget firande alls. jo jag firade mamma o mormor. fick påminna mamma att jag åså firade mors dag. linus var iväg i kalmar hela helgen. men jag fick inget när vi kom hem iaf =( för att jag varit borta 2 kvällar förra veckan (??!). jag hade endå påmint honom o sagt att jag gärna ville att linnéa skulle måla en teckning till mig. kände mig tom när jag gick o la mig igår. men men. han lägger ribban inför fars dag i höst. hehe. o huvudsaken är ju fax att jag får pussa o gosa med linnéa!! =))

bror tog lite kort på mig o linnéa ihop åså. fast de har jag ju inte fått än. kanske slänger upp nån bild sen.

nu är det dax o jobba igen åså. ska köra traktorn en massa massa mil idag. seeeeegt. den går ju bara i 37km/h som mest. o sen ska jag köra massa i centrum åså. inte så kul det heller. men men. ska väl överleva denna dagen åså hoppas jag!!!!!!!!!!!

3 dagar o sen är det låååånggleeeedigt! linus ska vara i kalmar onsdag-måndag. jag ska träffa annelie på torsdag o sen ska mamma o pappa komma hit torsdag-söndag. ska bli jättekul!! =)


10 cm smalare!!!



Igår var det mätning igen av magen =) 10cm mindre hittills!! weee.
8,6kg lättare åså! har ju gått på diet varje måltid sen 2e januari. fuskade dock lite runt min 30årsdag när mamma gjort smörgåstårta till mig =) gick dock inte upp nått då men stod stilla. hehe.

ca 6kg kvar till startvikt när jag blev gravid så det blir diet i några månader till om jag inte blir nöjd på vägen...

vaknade kl 3 idag. nån katt satt igår sökgrejjen till telefonen så det tjöt som bara den! morrmorr. sen kunde jag såklart inte somna om o kl 5 var det dax att gå upp igen! haha. kul. not. inte blir det bättre av att det regnar o blåser ute heller. mitt jobb är som sagt mycket roligare om det är fint väder åså. humf. 

igår tog jag 1h komp o gick till öf med linnéa. det var superkul. var ju sista gången i måndagsgruppen o det var jättekul o träffa de gamla polarna igen o fröknarna. kommer sakna öf superdupermassa. världens bästa öf har vi här! har ca 200m till öf. men de ska flytta nu så jag kommer nog att ha kanska 500m ist. hehe.

16 månader.

Idag blir min lilla skrutta 16 månader. det firade hon med att vara vaken i 3-4h inatt. jag höll på att bli helt galen! gaaaa. inget kul alls. o särskilt att veta att ingen tog över när hon väl vaknat på morgonen. vilket hon gjorde vid kl 7 sen endå =( linus drack massa öl vin o sprit hemma själv igår så nu kommer han väl o sova halva dagen idag. ibland känns det tungt o inte ha någon barnvakt =( men på nått sätt så överlever man endå. fniss. =)

igår var vi o kollade på göteborgsvarvet. vi gick massa fel o vilse så vi var ute o promenixade i typ 3h. fniss. idag så tjuvkikade jag på vågen o då hade jag gått ner så mycket att jag iaf är nere på rätt 10-tal! tjohoooo. -9.1kg fram tills idag! tjohoooo.

vad ska jag bli när jag blir stor?



Bild från Linnéas 1årsdag den 22 jan iår =) mums med tårta!!!

Lilla tjejen blir ju 16 månader på söndag! =) igår slog hon sovrekord, sov från 19.30-10.00!! ojojoj så trötter. mycket som händer nu i lilla kroppen. såg att det var ännu fler tänder på g nu åså. fick inte kolla om den nya hade kommit upp riktigt än. men jag såg den, nr 13 =) hon får väldigt gärna lära sig gå snart. hon är väl sist av alla sina polare nu tror jag. men hon har ju aldrig varit snabb med stora grejjer. lärde ju sig krypa ordentligt när hon var 1 år =) hehe.

dax o dra till jobbet igen då. igår hade jag sjukt ont i axlarna på kvällen. inget bra alls! men man blir väl lite skadad av att typ baaara gå med skyffeljärn hela dagarna. vad ska jag bli när jag blir stor?!

pUSS



Bäbispussar är det bästa som finns! =)

Linnéa är inne i en liten pip o gnäll period nu, inte så konstigt eftersom hon bara får vara inne hela dagarna. linus är sjuk o har varit det i över 1v. jag försöker hitta på roliga saker med henne när jag kommer hem från jobbet. men det är ju lite tungt eftersom man är väääligt trött då. efter att ha gått upp kl 5 o jobbat med tungt trädgårdsjobb hela dagen. hehe. Linnéa är ju van vid att vara några timmar varje dag på öppna förskolan åså. än så länge har hon bara varit 1 gång på öf på 6v av pappaledighet. o snart så stänger de för sommaren.

hua va grått det är ute. vet inte om det regnar. fönsterna är så skitiga så jag ser knappt ut. haha. tror att det regnar iaf. mitt jobb är så hiiiimlans mycket roligare om det inte regnar =) eller snöar. hehe. vi är på ett nytt ställe nu. tar 3min med bil dit. naaajs. imorn ska jag nog cykla dit. köpte en hjälm igår! har ju inte cyklat på 6-7 år så det är ett måste. fniss. men det ska väl sitta i ryggmärgen?!!?

-8.2

Tjohoooo. jag har gått ner 8,2kg sen jag började min nedgång den 24e januari! Tänk att jag gått på diet varje måltid sen dess. hehe. men jag käkar ju vanlig mat så det är igentligen ingen skillnad. 1825kcal per dag.

i helgen var linus i kalmar o spelade in. så jag o pluttan har varit själva heeeeela helgen. jag har inte orkat åka till någon o ingen ha velat komma hit så jag har kännt mig väldigt ensam. men men. jag är ju aldrig helt själv iaf. men det känns som lite envägskommunikation när man bara snackar med linnéa o katterna. haha. linus ska vara borta flera helger i rad nu. får se till att nån vill leka med oss då. hehe.

va har du gjort i helgen?

Vink

nej. jag har inte dött. bara haft lite bloggtorka. vet ju lixxom inte va jag ska skriva. jobbar ju mest hela tiden, o sen hem duscha, laga o äta mat, gosa med linnéa, läsa o sova. inget kul o blogga om alltså. hehe..

om nån vill leka med mig o linnéa så är vi heeela själva alla helgerna i maj o träffar gärna lite folk =)

RSS 2.0