Mors Dag Nr 1!

min första mors dag idag!! =) weee. fått blommor o radio o frukost på sängen! o bästa är ju att linnéa finns hos oss! världens bästaste bäbis!!


Vara med i direktsänd radio på p3!

efter kl 15 kommer jag att vara med i "christer". världens bästa radioprogram på p3!! ska tävla i sanning eller bullshit! hehe.

stående.



lite suddig bild o hon ser lite sur ut men jag tycker hon är så söt åså. lite bestämd sådär. 59,nånting lång nu! o över 5kg! 5,2 tror jag! min stora kärlek!

idag var vi på internetträff med 4 mammor o deras barn. linnéa skrek hela hela hela tiden o ville inte sova eller amma så jag fick åka hem efter typ 1h o 20 min =( inget kul när hon dissar mitt bröst när jag sitter. går alltid bra o ligga. så antingen får jag sluta träffa folk, eller så får folk komma till mig eller så får jag ta med mig ersättning när jag åker bort. vill helst inte ge mer än 1 ggr per dag. så jag får väl sluta träffa folk. =((


Min stora buse!



Linnéa är så söt i mössor med öron på. fniss. denna bilden är från helgen =) var nog när vi skulle käka kvällsmat UTE på ramberget tror jag. hihi.

Amning.

Gaaa. att det ska vara så krångligt med amning!! nu har hon börjat protestera en massa. inget kul alls. men jag förstår att hon blir lite sur. har ju inte så mycket mjölk känns det som. men det har ju funkat o amma fram till sista målet i kanske 1½ mån så det är surt att det strular nu =(

man blir ju lite låst av att alltid ligga ner o amma åså. svårt o hitta på grejjer som tar längre tid än 2h åså. men men. ska försöka amma tills hon är 6 mån iaf. hon är igentligen 3 mån idag. men eftersom hon föddes för tidigt så blir hon 4 mån nästa vecka. hihi.

det är iaf supermysigt o amma när det väl funkar! men endå längtar jag lite efter att hon ska äta annan mat på lite fler mål. de borde prata mer om amning på förberedande kursena på mvc!!!

Vårruset!!

snart ska jag, linnea o annelie o gå vårruset i slottskogen tillsammans med 16000 andra tjejer!!!!!!! tjohooooooo



Här är en bild från förra året när jag o annelie gick!!
men då fanns ju inte linnea alls. inte ens i magen! hihi.
tur att världens finaste finns nu! min lilla snuttaplutta!

jag kommer o ha samma tröjjor iår. haha. fast tar nog
keps ist för solglasögon.

Uppe med tuppen...

vi har som sagt gäster nu men alla ligger o sover. haha. hallååååå kl är ju 9! jag har varit uppe i 3h nu! fniss. tur man har linnéa som sällskap! =) världens bästa sällskap! hon är t.o.m bra sällskap när hon sover. fast det gör hon ju inte nu. dax o bäbisgosa lite.

besök

snart kommer linnéas farmor, farbror o tjej hit. o på söndag kommer hennes mormor o morfar åså. najs. även fast det är lite krävande o ha besök dygnen runt så ser jag fram emot att få lite hjälp med linnéa utan att behöva be om hjälp! iaf är det så med mina föräldrar. de vill hålla henne utan att jag behöver fråga om de vill hålla henne. det är superskönt. så borde det alltid vara! =)

10h sömn igen.

det blev 2 promenixer igår. först blev det en internetträff med en mamma o hennes son här i området. vi gick typ 1h i skogen. mycket najs. o sen blev det kanske 40 min i slottskogen. orkade inte gå mer. dumma fogar o dumma HUVUDVÄRK som jag hade heeela dagen igår.

somnade samtidigt som linnéa vid 21 igår. men vaknade 21.30 av att en polare till linus ringde på hemtelefonen!! har ju en telefon precis vid huvudet så jag typ flög upp! SUX! ring gärna innan kl 21! eller ring på mobilen ist! gaaa. skitstörande.

lillplutt sov till 7 idag. fast hon gnydde lite vid kl 5 åså. men annars så sov hon i 10h i sträck igen! naaaajs.


promenix

idag ska jag till mitt fd fd jobb! hehe. ska träffa några av mina xx-jobbarpolare o ut o gå i slottskogen!! inte många jag saknar från det jobbet, men de flesta som jag gillade umgås jag med privat endå. får se om man träffar på några man inte gillar idag då. ska dit när de slutar. haha.



så det blir en tur i vrålåket för linnéa idag. hehe. skönt att man slipper all snö som det var i börja. hua!

lillplutt är världens bästa såklart! sååå duttig. sover ca 10h per natt nu! väääldigt najs! sen är hon go o gla hela dagarna åså. hon har börjat upptäcka sina händer o kan slå lite på leksaker o så. sött som bara den. o lite nya ljud o så. o så ler hon hela tiden. myyyys

massagen

massagen gick fint. satt i ett rum där det var typ 40 grader varmt så det vart lite svettigt. fniss. linnéa skötte sig superbra hela tiden! najs. man är ju lite orolig att det ska bli värsta utbrottet men det gick kanon. lite jobbigt o vara social bara. för min del. är ju så blyg o vet inte va jag ska prata om. kändes som alla kände alla o hade jättelätt för o snacka med alla men jag satt mest tyst =( dumt. men men. kanske släpper till nästa gång?! blääää.

Massage

snart ska jag o linnéa på babymassasge! får se hur det går!

glädje och sorg.

har både varit jättekul o jättetråkigt i helgen. tråkigt att lämna iväg mina djur. är så tomt utan piggisarna. de pratar ju så roligt o nu är det alldeles tyst när man kommer hem =( tråkigt. roligt att hänga med linus o linnéa en massa o sen har vi varit en sväng hos lena och hos daniel,vilja o pernilla! idag blir det fota med bror o hans sambo o sen grilla. imorn ska vi på massage. får hoppas att hon gillar det. är som tur var på förmiddagen o då brukar hon vara go o gla´

typ såhär...

RSS 2.0