Grattis Helena

Idag har världens bästa Helena namnsdag!! grattis kompis!!!!!!!!!!!!

Sol och bad

Det är väldigt väldigt varmt i götet nu. har varit runt 30 grader i några dagar nu. puh. det är varmt o jobba ute kan jag säga men sååå skönt med lite sommarvärme. igår efter jobbet stack jag, lena (o lenas hund tanja) o annelie hem till annelie. hon bor vid havet så vi gick och badade o solade. såå skönt!

idag får jag tvättgäst o jag ska städa hos djuren o åka o repa vid kl 18. o innan dess ska jag vattna blommor i typ 8h! 

full fart =)

igår vart det vattning hela dagen. hann tyvärr inte runt men det är ju inte så konstigt. sen åkte jag o annelie från jobbet o tränade på gym. efter det åkte jag o köpte spån o hö. sen åkte jag o linus vagn till stan o gick o käkade på andrum med några polare till linus från stockholm. efter det gick jag o linus på trädgårdsföreningen! sen var det o åka hem o fixa med djuren o laga mat tills idag. så det var full fart hela dagen igår. kul! idag ska jag åka o bada med annelie för hon bor precis vid havet (fusk) o imorn verkar det som om det blir repa på kvällen. o sen ska ju kanske H hit o tvätta nån dag åså =)

Äcklad Del 2

ja då var man nära att käka kött en gång till idag då. sux. ja o linus var på paprika o skulle käka. linus beställde mat efter mig o sa när vi satt oss att de flyttade om plocktängerna som de tog maten med mellan köttet o pastan. ja, då försvann min matlust totalt. linus käkade upp o sen gick vi! sux. inte mycket mat man fått i sig idag.

bror, kusin, farmor o faster är tydligen på liseberg. jädrigt schysst o fråga om jag ville följa med!!!! fyfan säger jag bara!!

får hoppas att slutet av denna hemska dag blir roligare än vad den har varit! Ska dränka mina sorger i 1 flaska vitt!

Äcklad

Käkade precis lite av pizzan som blev över igår. De hade tydligen lagt på lite kebab på min pizza som jag inte märkte förren jag hade den i munnen o börjat tugga på den o svalt en gång. fyfan. Jag har varit vegetarian i 10 år o har inte varit i denna situation förut. känner mig våldtagen. fyfan. kämpade verkligen för att inte spy! urk. känns som jag aldrig mer kommer o käka pizza!



Igår var jag o såg KENT! Det var väldigt väldigt väldigt bra! 5/5 fick de av GP. Av mig få de hum 4/5. Vart lite många låtar som jag saknade. hehe. man vet ju vad man får när man ser Kent iaf. de är bra på att leverera! var tyvärr tvungen o se Thåström åså. hua. så dåligt. slöseri på tid. men det var magiskt med "märk hur vår skugga" och "Die Mauer".

Kent och Way Out West

Ikväll ska jag o Linus på KENT!!!! (och Thåström)

Nu har jag fått lön o köpt Way Out West biljett!



När Kent lirade i Götet 2005 hade de hyrt in en spårvagn.
Som såklart hette 747!!!

Ridtur

Kommer precis hem från ridtur på gammelfjordingen Frida! Jag o jobbarpolaren Lena stack ut o red på Frida o Line efter jobbet. Det blev en kort runda för det vart så hiskeligt varmt. puh.  O massa ohyra vart det i luften idag. Stackars hästarna! Frida skulle slå bort nån ohyra med bakbenen när jag skulle hoppa upp på henne så hon råkade kicka mig på mitt onda knä. känns inte helt kul o skönt =( suck. hoppas att det känns bättre imorn! =)


Lena o Jag med annan häst =) i borlänge. foto:henrik broden


Så sugen på Putte i Parken

åååh. jag vill verkligen åka på PIP!!! såå bra artister o såå billigt!!!
undra om man kanske skulle ta o åka själv om man inte får med sig någon. hum. fast
det vore ju så mycket roligare o ha lite sällskap!!! hum. får väl se hur det blir. tar typ 3h o köra härifrån
så jag borde ju klara det själver åså. hahah.

idag ska det bli typ 27 grader varmt. jag ska vattna på jobbet o sen åka o rida fjording på kvällen!!

Putte i Parken!!!

Jag vill på festivalen Putte i Parken nästa helg!! Den är i karlskoga så det är inte sååå långt dit. tar kanske 3h o köra typ. massa bra artister o väldigt billig festival! http://www.putteiparken.se

Nån som vill med? =) Helene du kan ta med Putte om du vill!!

Alibaba

heheh. jag  o linus har nog varit på matstället Alibaba lite för många gånger nu (typ 1 ggr/v) för igår när vi kom dit så behövde han inte ens fråga vad vi skulle ha! hahah. är man stammis då eller? *asg* de har såååå god falafel där! mums mums mums!! (på backaplan vid ÖB)

minigolf med kusinerna

igår lirade jag o mina 2 kusiner emil o julia minigolf på den nya minigolfbanan i slottskogen. har ju lite hatkärlek till den eftersom jag har varit där o hjälpt till med perennerna o allt jävulskap runt det. men men. det var en skön minigolfbana men tooookmycket folk!!! 18 hål tog 2h för vi fick stå o vänta läääänge mellan varje bana. haha. fast det gjorde inget när man hade trevligt sällskap. emil träffar jag typ bara 1-2 ggr om året för han bor uppe i norrland så det vart kul o tjöta lite med honom!!

dax o åka o jobba. o sen tror jag minsann att det ska bli lite träning!!

226 årskalas

i helgen har jag varit i kalmar på 226års kalas. en som fyllde 90 en 80 en 30 o en 26 år!! hehe..

hann även med o åka 2 rundor in till stan i kalmar o träffa massa gamla kompisar. det var så roligt o se dem igen. synd att man inte kunde träffa alla, men men, fick träffa många iallafall o det vart jättekul.

på vägen hem åkte vi förbi mamma o pappa o där blev det middag tillsammans med dem o bror o hans tjej, farmor, mormor o faster från island. så det blev värsta släktkalaset! hehe. fast vi kunde inte stanna så länge för klockan var mycket o man längtade hem till sin säng.

idag ska släktkalasen fortsätta då jag ska spela minigolf med mina 2 kusiner (har även en 3e kusin men han bor på island så han ser man inte så ofta). ska bli kul o lira minigolf vid slottskogen. har ju varit där o hjälpt till med perennerna runt banorna!!

kalmar

jag har jobbat sen i tisdags. har varit lite deppig men annars har det gått ganska bra. köpte hostmedicin o den funkade kanon! =) nästan ingen hosta kvar alls nu!!

i helgen ska jag till kalmar. ska på 80+90 årskalas o kanske på 26års kalas åså! hehe.

sick n' gone idag åså

fan va jag mådde skit idag på morronen. hade tänkt o gå o jobba men jag hade feber igen o så hade jag hostat hela natten. suck. jag vill vara frisk o jobba ju!!!

currygryta

mums. gjort gryta på curry, banan, quorn bitar och ärtor/majs/paprika mix, matlagningsgrädde o ris till det! Mumsigt värre!!

Peace and Love 08'



Några bilder från festivalen i borlänge för 2v sen. jag o henke o lena syns på bilderna =)
Jag o henrik har snackat på nätet i typ 15 år så det var dax o träffas!! =) haha.

I väntans tider...

Japps. jag väntar på att mamma o pappa ska komma hit, vi ska gå på botaniska trädgården o kolla på den internationella trädgårdsutställningen som är i olika trädgårdar här i götet iår! ska bli roligt. ska nog kanske gå på den guidade visningen av köttätande växter!



Ikväll vet jag inte vad som händer, linus ska nog iväg på nån fest. Nån som vill leka här?

Inget nytt

Finns inte så mycket att skriva om när man är sjuk o ligger hemma. Kl är 16 o det är dax o gå upp o försöka piggna till eftersom mina föräldrar ska komma förbi snart. var tänkt att vi skulle på winnerbäck ikväll men det är ju inget jag orkar med nu tyvärr, får se hur det blir. har inte ätit nått idag så jag hoppas att det blir mat-tema snart iallafall. haha.

http://w4.objektdata.se/pregen/279/OBJ11746_905336279/wp.htm

Det huset vore inte helt fel o köpa!!


Kalmar

Nästa helg går min bil till Kalmar. Det finns en plats kvar för den som vill sitta trångt. Hehe.

Annars så e jag sugen på o åka till Grekland i höst. Nån som vill hänga på? Typ i september/oktober nångång.

Sick N' Gone idag åså. It sux!

Me and my boyfriend




1671 Dagar sen jag kysste Linus för första gången  (11e december 2003)
1574 Dagar har jag varit ihop med Linelumpen! =)  (17e mars 2004)
1445 Dagar har jag o Linus bott ihop!!!  (25e juli 2004)

Älskar dig!!!

ogräsrensning på hög nivå!!



Igår rensade jag ogräs som var högre än vad jag är!! galet galet!!
Nu får ni se mina snygga arbetskläder åså. haha.

sick n' gone

sick n' gone hette mitt förra band. mitt nuvarande band har ju tyvärr inget namn än. hahah. idag e jag sick n' gone. igårkväll var febern nästan uppe på 39grader så då var jag inte så pigg. fyfan.

tyvärr var inte huset alls i bra skick så det får bli o leta vidare. fast jag hade gärna bott i området. supernära till sjö!! o så hade den underbar trädgård åså. men men,

http://w4.objektdata.se/pregen/604/OBJ5200_880882604/wp.htm?firmanr=5200

Titta på hus

om 1 h ska jag o älsk åka o kolla på hus!!! weee. Underbart läge så vi får väl hoppas att det lilla huset är fint åså!! =) *drömma*

för övrigt så har det varit ca 25 pers o kollat på min sida idag. men ingen som kommenterat här än. heheh. de hoppas jag på!!

Götatunneln

idag ska vi ner o rensa i Götatunneln igen. För 2 månadersen blev jag nästan påkörd där så jag är inte så pepp. Jag får ångest o mår dåligt av att tänka på det. Men jag ska vara på ett annat ställe o rensa idag så jag hoppas att jag inte ska tänka på det för mycket =(

(utdrag från dagbok 23e april 2008)
jag var med i en trafikolycka på jobbet igårkväll. lite svårt o förklara hur det gick till men vi jobbade intill götatunneln på en sluttning där och plötsligt kommer en bil farande från ovansidan och sladdar ner där jag och 3 andra står o jobbar. jag fick hoppa rakt ut på götaleden (70km väg) för att hindra att bilen åkte på mig och sen hade jag tur att den stannade på avsatsen för annars hade den mosat mig totalt. sen var det även tur att ingen bil kom på götaleden o körde på mig eftersom jag låg mitt i vägbanan innan jag hann kasta mig upp på avsatsen igen. änglavakt x2!

gaa... sen stod jag bara o hyperventilerade och lipade. nästan alla på jobbet var där o jobbade o t.om chefen var nere o jobbade då. idioten som körde hade kört ikapp med en annan bil o fått sladd. vi hade såååån tur att han inte mejade ner oss alla där. fyfan va läskigt det var.


O bilder för första gången.....


Här går jag o rensar ogräs i götatunneln. jag är längst till vänster på bilden.



ca 1 minut efter första bilden är tagen står denna bilen där jag stod på första bilden!!!

macktips!

valfri macka med avokado o fetaost o lite örtsalt på!! MUMS!!!

shopping

idag har jag o helena varit o shoppat på allum. hittade några tubtoppar, bikini, shorts, öronhängen,ring och så köpte jag en ny kudde!! så nu ska jag bädda rent o krypa ner i sängen tidigt ikväll o fortsätta läsa min braiga bok!

hum



visst ser jag lite grön ut när jag åker hiss?

fin helg

igår var jag o festade med några gamla polare o idag var vi o badade i en sjö. hur härligt som helst.

ikväll har jag o linus syndat lite o käkat pizza o vid 21 ska vi på bio o se stephen kingfilmen "the mist".

RSS 2.0