småland, bröllop, namnkalas.



Denna bilden är väl typ 2 dagar gammal. linnéa tyckte det vart jättekul att vi hade randiga strumpor på oss bägge 2. min lilla sötnöt! =)



åså typ 2 dagar gammal bild. linnéa somnade igemte mig med sin snuttegiraff. bara såååå söt!

imorn drar lilla familjen till småland. ska på bröllop på lördag. min BB-kompis Tille gifter sig med sin emelie!
tille föddes 1 dag innan mig så han hade det lite tufft innan jag fanns. hehe. så jag har känt honom hela mitt liv. ska bli kul att få dela hans dag!

veckan efter ska linnéa ha namnkalas. det ska bli jättemysigt. =) många fina vänner som kommer. mest gamla vänner för jag har kalaset hos mamma o pappa. är inte så lätt o ha det i lgh.

ne. nu tycker linnéa att jag ska leka med henne på heltid. som vanligt. fniss.

lite panik

ska vara borta 2 lördagar i rad nu. bröllop o linnéas namnkalas. men har inte hittat nån kattvakt än. börjar bli lite panik nu. vill ju inte behöva ställa in =( hoppas jag har nån snäll vän som vill hjälpa mig.


½ år

Imorn fyller pluttskruttan 6 månader!! helt otroligt! tänk va tiden gått fort!!! o va hon har utvecklats! helt otroligt. stora tjejen fick flytta från vagga till spjälsäng igår åså.hehe. sov lika gott som vanligt. mys. annars är jag mest lite uttråkad och vill att det ska bli lite svalare så man kan andas igen, o så vill jag att det ska bli jättesvalt där min mormor bor för hon mår superdåligt av värmen. vet inte om hon klarar sig länge till med denna värmen =( bort!

Träning

Varit en bra helg. träffat massa trevliga människor, stora o små, käkat massa massa gott. bästa helgen på länge!  najs. o så är det lite kallare ute nu. fniss. alltså lite kallare inne =)

snart ska jag åka o träna. väntar bara på "barnvakten" linus ska komma hem från jobbet. hehe. sen blir det lite tid på gym. =) väger ju mer nu än när jag var höggravid så det är verkligen dax o börja träna o käka bättre! hehe.


vill gärna ha det sådär igen!!!!!!!!!!!!

tand nr 1

nej. bilen gick inte igenom =(((

MEN linnéa fick sin första tand igår!!!!!!!!!!!!! =)

så nu har man borstat liten bissing 2 ggr =) myyys


besiktiga bilen


Idag ska jag besiktiga bilen. hoppas verkligen att den går igenom. känns som värsta katastrofen om den inte skulle gå igenom. sux. den gick faktiskt igenom förra året! inte dåligt för min gamla bil från typ 95 eller nått sånt.

hoppas det blir svalare framöver. mormor mår ju inte alls bra i värmen. hon är över 83 år. typ matvägrar nu när det är varmt. inget kul när hon väger 45kg =(

lillsnuttan är visst på väg o smna på golvet under gymet. har aldrig hänt innan. puh ligger igemte henne så hon klappar på honom lite. myspys. känns som hon klara värmen ganska bra. ammar fler gånger men kanske kortare tid.


Post till linnéa!

idag fick lillan post! hehe. hon fick tandborste och tandkräm från folktandvården! =)



väldigt nöjd med saker man ska stoppa i munnen. sötnos!

Där jag vill vara!

För någon dagsen när jag skulle somna så funderade jag på att alla vill åka nånstans på semestern. linnéa hade precis somnat igemte mig och jag låg o snussade henne i håret. tänkte att jag ville inte vara någon annanstans i hela världen. jag skulle inte vilja byta den stunden mot något annat resmål. jag var precis där jag ville vara! jag o min lilla pluttisnutta! världens bästa bäbis! kärlek!


hultsfredsfestivalen.

Nu skulle det ha varit hultanfestival. men den har ju som sagt lags ner. jag har varit på hultan många gånger. men när jag tänker tillbaka så är det bara hultan 99 som jag kan tänka på. min kompis sara dog då under holes konsert. så tragiskt! lilla söta sara! lyssnade på p3s sommarsesion idag och de snackade om hultsfredsfestivalen. de pratade om varje år. vad som hände. 1999 så pratade de bara om sara. det var jättehemskt. började gråta när jag hörde det. 11 årsen.

 r.i.p sara!

sömn

ojoj vilken bra natt. jag sov 10h o lillan sov 11h. endå är man jättetrött. humf. men skönt o få sova! ser fram emot regnet i em. kanske blir lite svalare i lyan då!


persbrandt och jag



inatt drömde jag att jag o micke persbrandt var på festival. jag var tvungen o dra hem till mamma o pappa för de passade linnéa o jag skulle amma. så då hängde micke med hem och jag presenterade honom som min pojkvän. haha. fast det var ju bara på skoj. för att se hur mamma o pappa skulle reagera. sen ville micke bada badkar med mig o då vaknade jag såklart. humf.

är nog för att jag ska o se beckfilmen ikväll som jag drömmer om micke. haha.

Snurr

idag vände sig linnéa från mage till rygg! bara sådär! hehe. vi har ju inte tränat så mycket på mage så jag blev väldigt förvånad =) sötnöt!


RSS 2.0