Barn och sömn.

vågar man skriva att det går bra med linnéas sömn i eget rum? då kommer hon säkert börja krångla inatt =) Nea har sovit i eget rum sen nångång i somras. i början så låg vi i en soffa igemte sängen o väntade på att hon skulle somna som vi gjort hela tiden innan. samma dag som hon började på dagis så fick hon även börja natta sigsjälv och det har funkat super hela tiden. på dagis var vi ju endå inte med o nattade så på något sätt så accepterade hon att hon skulle somna själv i sitt rum åså.

vi kör lite samma rutiner runt läggning, borsta tänderna o byter blöja o sätter på pjyamas o då får snutte o nappen åså vara med. o så pratar vi lite om att hon ska sova o vad man säger när man ska sova (god natt) o sen går vi till neas dörr som hon har sitt namn på o så frågar vi vad det står där och vem som bor där. sen lägger vi henne o så har hon alla sina nappar i ena hörnet i sängen o massa gosedjur som hon gillar. sen säger vi gonatt o går ut. (vet inte varför jag skriver vi. men en av oss nattar iaf =)

hon sover i spjälsäng än, vet inte när man ska byta? hon försöker ju inte klättra över eller så.

hon sover i rummet mitt imellan mitt o linus rum för att tanken var väl att vi kunde turas om att ta henne om hon är ledsen på natten, men linus vaknar aldrig på natten. hehe. o de gånger hon är ledsen så vaknar jag direkt även om jag sover med öronpropar och oftast hörselkåpor på =) hehe.

nästan inga barn som jag känner som är i linnéas ålder sover i eget rum. eller ens i egen säng!! nea sov i min säng den första 1½ månaden. sen dess har hon sovit i egen säng. men det kanske är lättare att barnen fortsätter sova i föräldrarnas säng om de har en dubbelsäng. jag har ju bara en 90 säng =) nea vaknade igår vid 6 på morgonen o var ledsen o febrig så då fick hon sova lite igemte mig. det var trångt o hon låg o sparkades i sömnen. fniss. men lite mys är det åså såklart. =)

nu är iaf mamma o barn tokförkylda. segt som fan. linnéa har haft hög feber i 5 dagar o matvägrat i 3 dagar. varit hos doktorn men det var inget med öron el hals. så det är väl bara o vänta ut då =/


bäbispuss!!


liiiiten nea =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0