vilken jobbig dag!

eller igentligen började den bra. fram till kl 12 gick det bra med amningen (från kl 2 inatt). typ 30 min ammning o sen var hon nöjd o sov iaf 1h. men efter 12 har jag typ ammat heeela heeela heeeela tiden. försökt få i mig lite mat mellan gångerna o det tog nog ca 2-3h o få i sig lite paj för jag hann inte mer än sätta tänderna i maten förren det skulle ammas igen. puh. o så feber på det åså. o lipat typ hela dagen åså. blä!

tog till nödlösningen nu vid 18. flaskmatning med bröstmjölk. så nu har jag kunnat laga mat till migsjälv o fixat lite med djuren o tvättat igen (hon räserbajsade ner mig idag. haha). linus är o repar åså så jag orkade inte o fortsätta amma mer. jaja, någon ska ju vara dålig mamma åså. men jag har ju kämpat i flera flera flera timmar med amningen så jag måste fax få lite lugn o ro åså.

snöstorm ute. tur att jag inte behöver gå ut förren på måndag när jag ska till bvc.



Bästaste gosmunken i stan!

Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

Gumman då... Om amningen är ett problem så övergå till flaskmatning med ersättning, det mår ni båda bättre av. Plus att Linus kan mata henne och låta dig vila! Kram

2010-02-18 @ 22:13:00
URL: http://www.frokenvitkig.com
Postat av: johanna

När jag bara hade Love så tog jag upp honom så fort han skrek lite. Nu med Maja så får hon ligga lite o skrika om jag sitter o äter så får hon vänta lite. Love behöver med sin mammatid. Det är inte hela världen om bebis får vänta nån minut innan hon tas upp. Man märker ju som mamma (i alla fall jag tycker det) också hurdant skrik det är, om det är hunger eller annat, det gör ju med skillnad. Du är ingen dålig mamma för att du inte tar upp henne direkt o äter färdigt din mat. Jag vet med Love var jag så slut o frustrerad ibland att jag gick o la honom i sin egen säng i ca tio min en kvart (när han skrek) tog sen upp honom igen efter jag hämtat nya krafter. Hoppas att amningen fungerar bättre snart.

kram

2010-02-20 @ 12:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0