Branden på Backaplan...

På onsdag är det 10 årsen discoteksbranden på backaplan ägde rum. kollade på reportage om det på kalla fakta precis. är så himlans sorgligt. lipar typ jämt när de pratar om det. kommer exakt ihåg var jag var och hur jag kände när jag fick reda på att det hade inträffat. Jag vaknade tidigt dagen efter branden.

Jag och min dåvarande pojkvän och hans mamma skulle åka till ullared så vi gick upp tidigt. Vaknade och satte på tvn. sen satt jag bara o kollade länge länge på tvn och bara lipade, allt kändes så overkligt. kändes extra känsligt eftersom det var på dagen 1 årsen min klasskompis Madde hade dött. så det drog upp så många minnén.

Jag känner ingen som var med i branden eller som känner någon som var med men jag blir endå väldigt berörd av händelsen. kanske var det för att man själv var i den åldern som ungdomarna var som blev drabbade. Hemskt är det iallafall. Känner nästan för att gå med i fackeltåget som ska vara på onsdag. men tror nog inte att jag får med mig någon som jag känner. ska nog till backplan på torsdag o kolla in lokalen som nu är minnés lokal.


Vila i frid.

Kommentarer
Postat av: Marias Kakburk

Tack:)!

2008-10-26 @ 20:55:43
URL: http://mariaskakburk.blogg.se/
Postat av: Lexie

åh, bränder är tråkiga... men tur att du inte kände någon som var med i alla fall :)

2008-10-26 @ 23:10:52
URL: http://musicofc.blogg.se/
Postat av: missgranby

ja jag har ju det :) kul att du kikade in

2008-10-27 @ 09:00:28
URL: http://missgranby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0