amning

hum. detdära med matning av bäbis är minsann inte det lättaste. försöker ju o amma på heltid men det är inte lätt när hon inte blir mätt. har ammat från ca kl 12-18 med några få korta pauser o nån liten sovpaus på 1h i mitten. annars kan jag knappt lämna henne förren hon vill käka igen. man vill ju inte ge för mycket ersättning heller. det har blivit 2 pass med babysemp idag. men inte enbart då heller eftersom jag pumpar bröstmjölk åså. knepigt värre. vet inte hur jag ska kunna vara social igentligen. men men, jag o min säng o min bäbis är ju inte fy skam heller =)



Bild från BB


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej vännen! Att amma på heltid låter ju inget vidare.. :-/ Kan du inte få hjälp och stöttning från någon barnmorska eller liknande?

2010-02-17 @ 09:43:30
Postat av: Camilla

Hörredu! Nu ska du lyssna på mig! Funkar inte ammningen så SKIT i det! Det allra viktigaste är att Linnéa mår bra och att hon går upp i vikt. Sen om det är mat direkt från dig eller från flaska har faktiskt ingen betydelse alls. Jag säger detta eftersom jag vet själv. Jag fick ta JÄTTEMYCKET skit från folk runt omkring som hade åsikter hur och när man ska amma.... Wille KUNDE inte ta mitt bröst i början så jag använde amningsnapp under hela tiden jag ammade honom. Det störde folk otroligt mycket, och jag var jätteledsen för det ett tag tills jag bara inte orkade bry mig om vad folk tyckte. Så bestäm dig bara för hur du vill ha det. Du kan ju delamma.... Det gjorde jag när min mjölk inte räckte. Jag ammade under dagarna men på kvällen fick han ersättning.... Men framför allt! Skit i vad folk har för åsikter om allt.... Tänk på Linnéas och ditt bästa!!! Ta hand om er! Kram Camilla

2010-02-17 @ 11:24:08
URL: http://camilla-martinsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0