Linus blir pappa idag!

Japps. linus blir pappa idag. fast jag blir inte mamma. haha.

ska skriva på såntdära faderskapsgrejs idag. hihi.

men inom 5v bör jag bli mamma iaf!


Mmmmicke persbrandt.



Snyft. I sommar visas sista beckfilmen på bio =(( depp depp depp.

Preggo/bäbisfika

tjopps. idag ska jag iväg på preggo/bäbisfika med mitt söta fl-gäng =) kommer vara med 2st bäbisar o 3 tjockisar o 2 mammor =) ska bli roligt. är dock jädrigt seg idag. varit uppe några gånger inatt o sov sen till kl 10. itne bra.

Dregel på timo....



mums. ikväll ska jag minsann njuta när timo leder p3-guldgalan!!!


Bäbis i siffror.

Du är på dag 254 av 280. (90,7%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 1 full dag (v36+1).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 14 feb 2010
Du har 26 dagar kvar till beräknad förlossning.

Hallelujamoment!

Japps. det var det minsann igår. hittade en alkoholfri öl på fokus. heeelt alkoholfri. så den drack jag när jag käkade hemmagjord pizza igår. gaaaaaa.. har ju inte druckit öl på typ 9 månader. mumsig var det åså! ojojoj. att man kan bli lycklig för en liten 33cl öl =)

idag har jag tänkt o packa BB-väskan. eller iaf börja. hihi. o ikväll är det föräldrarmöte igen. kul!

Barnvagn!

weee. så fort linus har vaknat ska vi bara käka lite frukost o sen ska vi åka o hämta vår barnvagn!! weee. sen har vi nääästan allt nödvändigt. fniss. ska shoppa lite på apoteket nån dag bara. o sen packa BB-väskan o kanske köpa nån bärsele eller babysitter från tradera =)

 

Bilbrand.



I måndags vaknade jag av att brandbilarna körde förbi utanför mitt fönster. de hade inte ens på sirenerna men jag känner igen ljudet av brandbilar endå. de är här så jävla ofta. o som vanligt var det bilbrand! sux. sprang upp o kände röklukten i lägenheten o vart livrädd att garaget stod i lågor. men det gjorde det inte. men en bil precis utanför garaget brann. jag hade första parkett från barnrummet o såg på när brandmännen släkte bilen.



Här är senare på dagen. stackars lilla bil =(((
o med mitt garage i bakgrunden =((



just nu håller jag o oliver tummarna o tassarna att pernillas bil går igenom besiktningen!! =)



Idag är det väääldigt lugnt. vet inte va som händer ikväll. blir nog filmmys med älsk. imorn kommer helena o pilen hit o vi ska glo på robinson o käka indiskt! på söndag ska jag o älsk hämta hem barnvagnen!! =) weee.


en sånhär fast med andra färger =)))

30 dagar kvar till bäbis idag!


Preggofika.

idag har pernilla varit här. vi har haft lite preggofika i soffan. jag gjorde kladdkaka med glass. mums mums. fick låna en bok av henne som heter "att föda" som hon tyckte var bra. jag går in i v.36 imorn. =)

nedu. jag är så trött att jag nästan trillar av stolen så nu ska jag fixa sista med animalerna o sen bara ta det lugnt. linus har ju loooovat o göra pannkakor till mig idag åså! =) mums.

Bäbisrummet!

På begäran kommer en liten bild på bäbisrummet. inte riktigt klart än. fniss. o så ska ju skötbordet vara i badrummet sen åså.



Bäddat i spjälsängen. sötsöta tiger o puh!


Bäddat i vaggan som ska stå i mitt rum sen.
har dock inga underlakan än. hum. o bara dessa
påslakan.


Vårt skötbord från ullared =) med badbalja under överdelen!



Annars är nästan allt färdigshoppat. vagnen har kommit till affären men vi har inte hämtat ut den än o så har vi ju köpt bilbarnstol nu i veckan åså. bara lite smågrejjer kvar o fixa med. o packa bbväskan o sånt.

Och till bäbisen: Du är så snäll o stannar kvar i magen tills tidigast torsdag eftersom din pappa kommer o vara på andra sidan sverige måndag-onsdag! =)


4 nyanser av brunt.

Idag ska jag minsann inte gå ut! minus 13 grader nu. hua. tror jag bäddar ner mig i sängen eller soffan o glor på 4 nyanser av brunt. den är över 3h lång. fniss. kanske blir det o köra nån tvättmaskin till åså. men snart är alla bäbiskläderna o grejjerna upptvättade!!


Träffat bäbisar!!

ikväll vart jag på östra för info om förlossningen. på väg till vagnen fick jag näsblod så in i helvete!! bara sådär. genom bägge näsborrarna. vart inte alls trevligt. tog typ 25 min innan det slutade. hua. hua.

efter mötet träffade jag tina o amanda från "min" blivande mammorgrupp  på familjeliv o deras små små små bäbisar. tinas bäbis föddes igår =) har aldrig sett en sån nykläckt innan. o amandas bäbis föddes i söndags men vart 1 mån för tidigt född så hon var sååååå pyttepyttepytteliten!

söta bäbisarna var iaf!! jättejättesöta!

Förlossningsinfo

Ikväll ska jag o älsk till östra på förlossningsinfo. hoppas att jag inte börjar lipa där åså. lipar typ såfort nån nämner ordet förlossning. väldigt störande. men men. inte lätt o vara rädd =( tror det är 38 dagar kvar till bf idag.


muminpyamas som jag bara var tvungen o köpa!

Nu ska jag fortsätta o städa o dona. tvätta o städa hos piggisarna åså!


Vore kul med lite namnförslag till bäbisen åså. gärna lite ovanliga namn. vet inte om det blir flikka eller pojk så båda namnförslagen är välkomna =)

Oj va hände?

71 läsare igår!!! va hände? brukar ju "bara" ha runt 20 de dagar som jag uppdaterar åså. fniss.

Grattis till Tina som blev mamma till casper idag!!

själv har jag 39 dagar kvar till bf. men det känns som den kan komma närsomhelst. börjar bli trångt i magen även fast ALLA säger att jag har liten mage! senast idag fick jag höra det när jag var o köpte bilbarnstol. de kunde inte förstå att jag var i v.35!

Såååå liten är väl inte magen?! detta är en bild från nyårsafton!

tvätta.

idag har jag tänkt o börja tvätta upp alla barnkläder/filtar/nallebjörnar. ev måste jag ge mig ut o handla lite bättre tvättmedel åså. sux. får se om jag orkar. fniss. igår fixade jag o linus med barnrummet igen. skruvade ihop spjälsängen o skötbordet o möblerade om lite o hängde upp tyg! =) myyys

Ont ont

attans va man har ont hela tiden. sux. gör skitont o sitta upp. o man kan väl inte ligga hela dagen?

Bäbis

en av mina "nya" preggokompisar fick bäbis inatt. ca 1 månad för tidigt! själv nojjar jag över det eftersom linus kommer att vara på andra sidan sverige när jag har 1 månad kvar. han ska på begravning för sin morfar då. hoppas att bäbis stannar lite längre än så...

RSS 2.0