7 månader i söndags.

Blev några bilder i söndags på linnéas 7 månadersdag!









Älskar dig så lilla plutt =)

Gå ut?

Ja frågan är hur många gånger jag ska gå ut idag. vet att jag ska ut 2 ggr. hämta min bil o sen på bio. men fler gånger? storm o regn. humf. o så är det öppna förskolan idag åså! frågan är om nån annan kommer att gå dit i detta skitväder?! regnar ju på tvären lixxom. ne hua! storm o regn. ingen höjdare.

igår vart det jättefint väder. jag o linnéa tog en tur i skogen o plockade björnbär o sen testade vi bäbisgungan på gården för första gången. linnéa tyckte det var jääääätteekul!!






min lilla sötenöt! vi satt på varsin gunga o höll varandra i händerna. myyysigt värre. nästan man började lipa! hon är bäst. min lilla bäbis!! =) kärlek!

7 månader!!

Idag blir min älskade lilla Linnéa 7 månader!!! grattis mitt söta barn!




Gräsänka =(

Linus drog till stockholm med jobbet idag på morgonen, kommer inte hem förren imorgon kväll =( helt själv är man ju aldrig iallafall. har ju lilla linnéa som är mysigt sällskap o mina 2 katter oliver o zingo =) är ju lite småsjuk fortfarande så jag kan nog inte träffa folk. om inte folk vill komma hit då. men det händer inte så ofta. är ju lika långt för mig o åka till folk som för folk o åka till mig. men men. alltid kul när nån vill hälsa på iaf! =)

panda o ringo var här en snuttestund igår iaf. hon ska passa mina djur nästa helg när vi ska till kalmar på bröllop! sååå snällt! =) 

linnéa är ute o går lite nu. i gåstolen. pratar en massa o kollar in mitt rum =) sötnöt!

lite gamla bilder då

tequila rose med helena hade inte varit helt fel =) fast jag ammar ju än så länge =) vad är det andra för rosa grejs vi dricker?!?!?!?!

finast i stan
min åskboll är bäst!


gu va jag saknar o puzzla!!



mamma o pappas lånetorp.


coolt med ogräs som är högre än migsjälv. haha.


olivergos

Dagens

hittade denna på min mycket mycket gamla hemsida från 2000 som fortfarande finns uppe på nätet tydligen. haha


¤ Namn: polly

¤ Dag: fredag

¤ Datum:20/8

¤ Tid: 14.55

¤ Plats: mitt rum

¤ Ser: datorn, linnéa

¤ Hör: linnéa

¤ Vill: bli frisk

¤ Måste: bli frisk

¤ Idag: ta det lugnt

¤ Igår: "ensam" hemma nästa hela dagen

¤ Imorron: åker linus till stockholm =(

¤ Blomma till: mig? =)

¤ Ris till: en som jag stör ihjäl mig på

¤ Nickname: polly P!!!

¤ Ålder: 29

¤ Längd: 157

¤ Vikt: humf

¤ Syskon: en bror

¤ Kön: flikka

¤ Fakta: mammaledig

¤ Mail adress: [email protected]

¤ ICQ: 9291103

¤ Lunarstorm och/eller skunk namn: polly_P

¤ Lyssnar på: blinka lilla stjärna från mobilen över linnéas säng...

¤ Spelar: inte så ofta

¤ Fritidsintressen: har ingen fritid längre.

¤ Ögonfärg: blågrågröna

¤ Hårfärg: brunt?

¤ Bor: i lägenhet i göteborg

¤ LINK-TIPS: facebook?

¤ Hemmis: ne blogg

¤ Mest nöjd med: Linnéa

¤ Minst nöjd med: min kropp

¤ Mäktigt: att föda barn

¤ Körkort: japps sen hum 11 år tillbaka

¤ Favoplagg: mjukisbyxor o amningslinné

¤ Favoreplik: jag är lagom lång för min längd

¤ Favolåt: creep?

¤ Favofilm: little miss sunshine kanske?

¤ Favomaträtt: pizza?

¤ Födelsedag: japps, samma dag som pernilla!

¤ Födelseort: värnamo

¤ Stjärntecken: vädur

¤ Favoritfärg: röd

¤ Vad dricker du: mjölk i stora mängder 

¤ Om din humor:  jadu

¤ Märke på shampoo: wella normal

¤ Kriminell handling: åkt fast för fylla på insparken till gymnasiet. fast det är kanke inte så kriminellt?

¤ Antal kuddar: 2

¤ Pojk/Flickvän: ja pojkvän linus

¤ Husdjur: 2 katter

¤ På fritiden: som sagt, ingen fritid längre

¤ Drömbil: porche? ne, en kombi!

¤ Framtid: hoppas få tillbaka mitt jobb

¤ Utbildning: massa massa massa musik

¤ Nåt du ofta säger: kan du hjälpa mig?

¤ Preventivmedel: japps

¤ Tatueringar/piercing: nej

¤ Bästa filmrepliken: ??

¤ Föräldrarna: mamma o pappa

¤ Favorit-stad: kalmar

¤ Godast att dricka: mjölk

¤ Favorit-sprit: tequila rose

¤ Politisk sida: jadu

¤ Lägg-dags: 20.30

¤ Bästa parfym: nej inget sånt nu

¤ Roligaste skolämnet: haha... musik?

¤ Tråkigaste skolämnet: franska, gympa

¤ Favorit-sport: ridsport

¤ Roligaste människa: ?

¤ Snällaste människa:  ?

¤ Galnaste människa:  ?

¤ Favorit årstid: våren

¤ Beundrar: mikael persbrandt

¤ Tror på: att allt har en mening

¤ Favorit-kändis: mikael persbrandt

¤ Favorit-bok: naiv.super av erland loe

¤ Favorit-spel:  carcassone

¤ Senast sedda film på bio: beck-levande begravd 

¤ Senast sedda video/DVD: wallander-arvet

¤ Favorit-Tv-program:  bonde söker fru? top model?

¤ Snyggaste kändisen: mikael persbrandt

¤ Tycker polly P är: tråkig

¤ Tittar du på bingolotto: NEJ

¤ Beroende av: linnéa

¤ Samlar på: puzzel?

¤ Raggartips: ne det var för längesen

¤ Har du varit i finland: japps

¤ Klär du julgranen med: vanligt pynt

¤ Önskejobbet: kyrkogårdsvaktis

¤ Saknar du mest: döda släktingar o vänner



helgen.

ser INTE fram emot helgen. linus ska till stockholm lördag/söndag. är segt o vara själv med linnéa så länge. det är skönt o få liiiiite avlastning ibland så man iaf kan få borsta tänderna själv iaf. men men. det får ju gå. inte kul när man är sjuk heller. dag 6 tror jag. hostar o hostar o igår hade jag feber igen. seeeegt. önskar jag bodde närmre mina föräldrar. då kunde jag fått massa massa hjälp typ jämt. de är så bäst!


Cleo



Tyckte söndagsens avsnitt av CLEO vart lite komiskt. mona malm spelade loa falkmans mamma. tyckte mest att de såg typ lika gamla ut. haha. kollade upp det o mon är född 1935 o loa 1947! ung mamma då?! haha.





Sluta klia mig i halsen!

Dumma dumma du som sitter o kliar mig i halsen. sluta med det! nu vill jag bli frisk!



zingo är sådära sällskapssjuk idag.

bäbis.



så liten hon har varit. o så cool!

sjuker o lite bilolyckor åså.

lite småsjuker sådär, ont i halsen, småhosta o småfeber. inget kul alls. vill helst ligga under täcket. men linnéa vill inte göra det hela tiden. så det får bli lite aktiviteter åså. hehe.

man ska inte gnälla för mycket. även fast jag gör det ganska mycket. döden kan komma närsomhelst =( här är från nått årsen. jag går längst till vänster o rensar ogräs.






här är någon minut senare. står en bil precis där jag stod =( väldigt läskigt. jag hoppade ut på vägen under. tur att det inte kom någon bil där just då för jag gjorde nått jättehopp från stillastående och landade ute i vägbanan.
(70km väg, precis utanför en tunnel). tur att jag hörde att bilen kom sladdande nerför slänten. (den hade kört ikapp med en annan bil på 50km sträcka o fått sladd). o tur att bilen stannade vid kanten o inte hoppade ner för jag var precis under bilen.  ingen av oss arbetare skadades!




det är min 2a traffikolycka. den första blev jag påbackad av en bil i hög hastighet. åkte med på baken på bilen i ca 10m innan bilen lyckades stanna. då trodde jag att jag skulle bli överkörd när jag trillade ner från bilen. men den hade ju stannat som tur väl var. hua.

inte så konstigt att jag är rädd för bilar. särskilt backande bilar. kan knappt gå på en parkering utan att få hjärtklappning =(( har sett bilrumpor på nära håll 2 ggr för mycket.

skumt

linnus tog lillan innan idag så jag skulle få sova, men tror ni att jag kunde somna??? nääääääääääää, efter 30 min hämtade jag lillan o vi somnade ihop direkt =)

 

gammal bild. fr 4 mån dagen! om 1v blir hon 7 mån!!

plus...

lägger på lite halsont o feber på förra inlägget åså.. toppen.

Tröttast.

OJoj, igårnatt sov jag från 21.30 till 6. o linnéa från 21-7. men inatt. puh. pip från linnéa flera gånger puh. sätta i nappen på henne massa massa gånger. o sen har jag vaknat varenda gång linus harklat eller hostat i tvrummet. o han var uppe till kl 4 inatt. sen när det väl var tyst i tvrummet började oliver jama som en tok, o sen vid kl 5 ville linnéa gå upp. humf. ibland önskar man att det fanns någon som ville gå ut o gå med linnéa en liten sväng så jag kan få sova =) hehe. hoppas på att linus vill ut o gå med henne nångång själv. har inte hänt än. men hon fyller ju bara 7 månader om 1v.

/trötter.

No WOW =(

oj. nästan fysiskt ledsen att jag inte är på wow. särskilt när det är så bra väder. men men. får bli nästa år igen.  ammar ju fortfarande så jag kan ju inte vara iväg så länge. eller jo jag kan ju det för hon klarar ju sig på annan mat åså. men jag sprängs då. *hehehe*

stackars linusen har varit sjuk i flera flera dagar nu. dum förkyldning som inte släpper =(

idag har jag o linnéa varit o plockat blåbär. eller det var mest jag som plockade. hon sov gott i sin vagn!

blev iaf en konsert denna veckan, eller en halv, linnéa tyckte inte det var så kul med timo så vi fick gå efter typ halva konserten. menmen. har ju sett honom en gång iår redan så. fniss. hon är sjukt söt i sina hörselkåpor iaf.



Visst är hon sötast i hela vääärlden =)

för övrig tycker jag kents nya skiva är ganska bra. sååå mycket bättre än den förra!

Den som väntar på något gott....



Ja, det ska bli uppdatering om namnkalaset =) men jag ooorkar inte skriva just nu. hehe. ni får nöja er med en bild när jag o lilla familjen skulle åka på tille o emelies bröllop för 2v sen =)

vill ju vara på way out west nu! men men. det var 13 årsgräns så jag o linnéa kan ju inte dra dit =( men men. får väl gå endå. har ju varit på alla innan så det är lite tråkigt o inte gå nu. men men. bäbisgosa är ju bäst endå! =)


RSS 2.0