Host Host.

Förkyld as hell idag åså. men men. det måste gå över tills nyår. är ju några timmar kvar tills dess. för övrigt vågade jag mig upp på vågen idag. nöjd att jag lyckats gå NER även fast det har varit julfrossa! fniss.

Idag ska jag o tisarna o husse åka till vet o ge tisarna spruta. ska även åka till ikea o till ica fokus o sen plocka upp i nya lyan. gillar lägenheten men inte grannarnas barn. jävlar va de skriker o håller på. har nog vaknat varje dag kl 8 av en bäbis ovanför huvudet. haha. den är nog programerad till kl 8. jaja.

Hemgång.

Idag åker jag, linus , helene o alla djuren tillbaka till götet. ska bli skönt o få komma hem o sova i min säng ist för o ligga på madrass på golvet. jag o linus är tokförylda så vi ska bara ta det lugnt idag. imorn blir det o fixa sprutor med katterna o kanske en runda till ikea! =) o köpa lite grejer inför nyår åså kanske.

Snörvel.

Förkyld as hell. segt o tråkigt.

Träffa polare.

Idag ska jag åka o träffa mina bästa polare här hemifrån (är ju hos mamma o pappa nu). Karin som jag lärde känna i högstadiet och maria som jag lärde känna i gymnasiet. vi 3 gick i samma klass i gymnasiet så mariorna ska åka o hälsa på karin idag. ska bli jäääätttekul. synd att man typ är döförkyld! fyfan vilken natt säger jag bara. hua.

för övrigt har jag hemlängtan! vill göra fint i nya lyan ju!

GOD JUL

God Jul till er alla!!!

Trött.

Puh. vaknade 7.30 av att nått litet barn låg o skrek över huvudet på mig. spelar ingen roll om jag sover med öronproppar o täcke över huvudet. haha. sen har jag traffik utanför mitt fönster åså. trööött. hade hoppats på o sova länge eftersom jag ska vara uppe sent idag o lira massa nya spel. jag o bror kommer o ge spel till varandra i julklapp!

go kul jul på er!!

Inflyttad.

Japps. 2 nätter i nya lyan. känns fint o äntligen ha flyttat! fast det är väldigt rörigt o svårt o röra sig nånstans för det står grejjer precis överallt. hehe. om 1½ ska jag få hjälp o flytta pianot åså.

imorn åker jag, helene, linus,pär o mina 2 katter o 2 marsvin o helenes sköldpadda ner till småland. där ska det firas lite jul. vet inte hur länge jag stannar där. får se hur länge jag orkar med det. hehe. ska ju sova på madrass på golvet. hehe.

Flyttdax!!!

Weee. hoppade verkligen upp när alarmet ringde idag på morgonen. kändes bättre än julaftonsmorgonen! flyttdagen är äntligen här! vi har ju haft lägenheten i mer än 20 dar nu så det är verkligen på tiden att vi får flytta dit! ska bli jättekul!! fast kanske inte jättekul o flytta men men. det ingår ju!

Vi blir 8st som flyttar idag. 4st killar/män. Har dock hört hur många dåliga ursäkter som helst från linus killpolare som inte ville ställa upp o flytta. fyfan säger jag bara. linus har hjälpt till massa gånger utan o gnälla! Jaja. ska bli kul o träffa mamma o pappa o linus mamma o lillebror o helene o göran iaf! tack för att ni ställer upp!

Min Bokhylla



va bara tvungen o ta kort på min bokhylla innan jag plockade ner alla grejjerna.
löööve. min bokhylla o dess innehåll! massa böcker, fotoalbum. gosedjur,
minnen. osv.


Nya Lyan.


nya soffan o nya kuddarna i vardagsrummet.


Köket


Toa/Dusch/Tvättstuga


Djurrum.


Såå.. några bilder blev det iaf.


Nytt Puzzel



Igår köpte jag nytt puzzel av Jan Van Haasteren. The Circus. 1000 bitar.
Har lagt det i nån flyttlåda nu. ska puzzla det sen när jag köpt nytt köksbord.
nu är jag sååå pepp på o köpa nytt köksbord. hehe. tar med mig 1000bitars
fotbollspuzzel av Jan till mamma o pappa i jul. har inte puzzlat det än. så
man har nått o göra i skogen. hahah.

Hängde även med darling helena igår. käkade indiskt o gick lite i affärer o
kollade in julspelet på götaplatsen. sämsta hittills tycker jag. vill ha mer
tomtar o mer göteborgsanknytning. handlade bara om fiskar typ. haha.

Dan före flyttardan..

Japps! imorn ska det flyttas!! weee. har ju ganska mycket kvar o packa om man säger så. så jag vet minsann va jag ska göra idag. packa o packa o packa! o sen ikväll ska jag se KIM NOVAK BADADE ALDRIG I GENESARETS SJÖ. o det spännande efter den är att Håkan Nesser, min favoförfattare o författaren till boken ska kommentera vissa frågetecken i boken/filmen. de skulle han avslöja 10 år efteråt o nu har det gått 10 år! såååå cooolt!! Nesser är bäst! även fast jag just nu är helt uppe i John Ajvide Lindqvist. (låt den rätte komma in osv) shit vilken författare han är!

Pianoflytt bokad!

yes. på måndag flyttas mitt piano. ringt till ca 10st flyttfirmor i stan. dyrast var på 5000pix o billigaste på 1500kr. sen orkade jag inte ringa fler o så tog batteriet i telefonen slut. haha. men 1500 känns väl helt oki för det helvetesjobbet de kommer att göra. haha. stackarna!

ska även vacinera katterna på måndag o köpa sista julklapparna så det blir full fart. hehe.

Stressad.

Hua känner mig så stressad. jobbigt o packa. flyttkartongerna kommer inte o räcka!! o så är ju bilen paj så jag kan inte fixa fler. suck. ekonomiskt stressad åså. blä. dyrt o flytta. pianot kommer o kosta. o bilbatteriet kostar massor åså. o sen att man inte kommer o få full inkomst förren slutet av februari. sux sux.

jobbigt o packa eftersom man måste packa inför jul åså. när jag ska hem till mamma o pappa tillsammans med alla mina djur. jag ska ha kläder o djuren ska ha med alla sina grejjer. hua.

ikväll ska jag o helena försöka få lite julstämning. ska gå på stan o spana in NKs julskyltning o sen se alla lampor på avenyn o käka lite o sen se julspelet uppe vid götaplatsen åså! =)

Samma visa....

Ja det börjar väl bli lite tjatigt om att jag skriver att jag ska till af.. men jag ska dit idag åså. sen låter de mig vara tills den 8e januari. hehe. annars är det ju o packa som gäller. måste köpa de sista julklapparna åså! o ringa o fixa med telefoner o sånt som ska flyttas o pianot som ska flyttas.

o så fyller ju mormor år idag! grattis grattis. 82 tror jag minsann.

gaa. känner för att puzzla. fast jag borde nog packa istället. hehe. fast det är så roligt o puzzla.

borde även byta mailadress. har nån nått förslag?!

Inget liv...

bilen startade inte med startkablar idag. den försökte lite. men det funkade inte. den ska få stå nu tills lördag då pappa ska byta batteri i den.

behöver fler banankartonger!!!! känns som alla mina lådor blir tunga o bära. har ju fax väääldigt många böcker o fotoalbum som väger ton. hehe. förhoppningsvis kommer jag inte o behöva bära dem i nya lyan. fniss. fast jag får väl se. känns som mina knän inte pallar bära tunga grejjer i trappor. men men. kanske får superkrafter på lördag. haha.

imorn ska jag till af ... IGEN o på torsdag ska jag o Helena gå lite på avenyn o spana in julgrejer så man kanske kan få lite julkänslor. fniss. lite svårt när man inte har några julgrejjer hemma eller att det inte finns någon snö ute. snö är nästan ett måste för att jag ska få några julkänslor. kanske blir lite juligt när man kommer hem till mamma o pappa. de hade tydligen redan klätt julgranen. fniss.

Annars så känns det ganska orkeslöst faktiskt. tror det beror på att jag käkar så dåligt. försöker ju käka upp allt man har hemma så det blir ju mest skräpmat o pasta. hahah. o så har jag fryst mitt gymkort åså. tänker ju inte åka vagn o träna. nopp. får ta tag i träningen efter jul nångång....


Återuppliva bilen.

Nu kommer annelie förbi o vi ska se om vi kan få liv i min bil igen. annars ska pappa försöka på lördag. vi ska byta batteri i bilen.

usch va mycket dumma kostnader det blir när man ska flytta. massa xtra kostnader som man inte tänkt på. pianot kommer o kosta typ 1500 pix o flytta tex. INGET kul alls. sux.




Packa...

Uppe med tuppen för jag ska till AF igen. o ska dit imorn åså. sux. sen ska jag inte dit förren 8e januari! weee. känns som jag vill lägga all min energi på o packa! inte springa på af hela tiden. imorn ska jag lära mig hur man söker jobb. eller var man söker jobb. sux. men annelie ska nog åså gå på den antar jag.

sitter på af...

hahha.. man kunde komma in på blogg.se från af. inte dåligt. hotmail fick man minsann inte gå in på. hehe. jag väntar på att kl ska bli 10 så jag kan gå lite i affärer. ska köpa ny bok o kanske nytt puzzel. har visserligen inget bord o puzzla på nu. men men. ska väl köpa nytt köksbord snart. hehe.

sen måste jag fixa lite med julklappar åså. brukar inte vara så sent ute men jag har inte varit så pigg på sistonne. ska bli skönt o kanske vara lite gladare och piggare nu när man inte jobbar. hehe.

för övrigt så ska jag till af imorn o på onsdag åså. o sen typ 8e januari. haha. kul att man måste gå på kurs om hur man söker jobb. ja menar. det har man ju inte gjort någon gång innan i sitt liv. haha. o sånna kurser har man ju inte gått en mille gånger. fast denna kursen var bara i typ 1h så det ska man lyckas stå ut med. hehe.

det är även välkommet att hjälpa till o flytta på lördag!! =) kommer bjudas på käk o sånt åså! =)

Af....

Ja nu är det dax för det årliga besöket på arbetsförmedlingen. annelie kommer o hämtar mig snart. för min bil startar ju inte nu igen. sux. måste verkligen få igång den för katterna ska till vet o få spruta.

Usch. va man känner sig som en looooser när man är på af. sux.  tror jag ska ta o shoppa en bok sen när jag är klar där. nått måste jag ju belöna mig med. haha. sen är det bara o åka hem o packa o packa o packa o hoppas att lådorna räcker för jag kan ju inte åka bil o fixa fler =( sux!

va har du för planer inför veckan?! kram

Arbetslös och meningslös.

Arbetslös och Meningslös.

Mitt gamla motto är aktuellt igen... tyvärr...

5 år ihop!!!

Idag firar jag o älsk 5 år ihop!! grattis till oss!!


Ej Antagen...

blev 20e reserv på fastighetsmäklar utbildn. i malmö =(((((

går utbildning i borås till hösten. vore ju bättre o komma in där så.....


3 dar kvar...

japps. 3 dar kvar o jobba. sen ska det bli skönt o slippa gå upp 4.30 på morgonen. eller 4.20 som jag gått upp nu när jag har bilen vid nya lyan. hehe.

Igår såg jg 5st rådjur! de är så himlans söta. skönt o få se lite vilda djur även fast man bor i storstad. har nog inte sett älg i storstan nångång dock. o coolast av allt vore ju o se ett LODJUR! de är ju bara sååå tuffa! fniss.

har tagit kort på nya lyan nu. men väntar med o lägga upp dem lite. delvis för att jag inte hinner o sen så får det minsann bli lite överraskning idag när darling helena kommer över o spanar in den =)

Nedu. dax o ta på sig vintermunderingen o gå 10 min till min lilla bil o hoppas på att den startar idag åså......

Har du skickat dina julkort än?

Äntligen rullar den..

Jag o Annelie fick igång min lilla bil igår. det var oxid på pluspolen på batteriet som gjorde att den inte startade! hahah. hoppas verkligen att den startar idag när jag ska till jobbet. har ställt den i garaget i nya lyan så snart måste jag ut o gå i typ 10 min. hehe.

Ledsen.

Dumma lilla bilen startar inte. suck. ledsen!! måste ju ha min bil! ska köpa 10 kg kattmat i veckan o nästa vecka ska tisarna till vet o få spruta! o sen ska man köpa spån o hö o sånt. suck suck. startade inte ens med startkablar igårkväll. depp. depp depp depp.

söta annelie kör mig till o från jobbet iaf. såååå snällt!!

Marcus

får blir ett kort inlägg. så himlans svårt o skriva när zingo ligger framför tangetbordet.haha. går var jag hos annelie o anders o kollade på stjärnor på is. min favo marcus vann! weeee.

idag ska jag förhoppningsvis hinna packa lite till o så ska jag en sväng ner till tvättstugan o tvätta mattor.

va har du gjort i helgen?!

Ikea

Varit o Shoppat på IKEA i em med min kära vän M. Shoppade för typ 700 pix. bland annat denna supersöta bricka. med tillhörande glas och underlägg. köpte även kuddar till nya soffan o filt o burkar o badrumsmattor o lite annat smått o gott =) är ju inte så svårt o bli lurad o köpa fina grejjer. hehe

annars har inte kvällen varit så rolig alls. linus är bakis o vääääldigt gnällig. sux. jag ska nog minsann stanna kvar i mitt rum resten av kvällen. kolla på ROBINS snart! kanske börja läsa någon bok åså.

Imorn får man väl börja packa o sen ska jag till A på kvällen.

Va händer hos dig i helgen?



Konsert med Anna Ternheim.

Shiiiiiiit va konserten igår var bra! Lätt 5/5! Var ute i betongbyggnaden Röda Sten. 16M i tak! vart såå coolt innuti byggnaden. Anna vart helt fantastisk... som vanligt.. sveriges bästa kvinnliga sångröst! O hennes band var heeelt fantastiska. trummisen var asgrym. eller alla vart ju asgrymma. ståbas/bas o sen en tjej med helt otrolig röst som körade o körde trumpet, synt o klockspel. o sen helt fantastisk kille på cello o SÅG! vart hur coolt som helst. o sen 3 tjejer som körade. mäktigt o maffigt. synd att ingen ville hänga med. hade varit kul o dela denna stunden. o som tur var var det sittplatser så jag behövde inte oroa mig för om jag skulle orka stå upp. fniss.

äntligen fredag idag. ska till ikea med en gammal kompis efter jobbet. hoppas att det blir en bra dag idag!

Katt? Hund?

Min katt oliver brukar ligga nere vid mina fötter när jag käkar frukost framför datorn innan jag går till jobbet. lite hundbeteende sådär. haha. annars är det mest zingo som är hund. kommer när jag ropar på honom o så. haha.
Det roliga med olivers beteende är att han ligger typ på samma ställe sen när jag kommer hem efter jobbet. som om han bara sovit hela dagarna när jag slitit på jobbet. humf. söta e de, mina tisar!


 


Anna Ternheim.



Ikväll ska jag o se anna ternheim på röda sten. känns som det är 323094+34 årsen darling helena hjälpte mig o köpa biljett till konserten. ska bli najsigt värre. dock orolig att man inte ska orka stå upp. haha. man brukar ju inte vara så pigg efter jobbet direkt. haha.

Ska bli jättekul o se o höra anna igen. hon har sveriges bästa kvinnliga röst!

Nästa konsert som är inbokad är nog den i januari. när jag ska se oasis i skandinavium. det ska bli så himlans coolt!!

Anläggare.

Idag har jag jobbat som anläggare. hum. stavas det så? har iaf fixat med markduk i en rabatt som är 60x3m o sen har jag hjälpt till när lastbil varit där o börjat lägga ut jord. varit jättekul. kul o jobba med annelie o hyppen från "de svarta". med tanke på att gårdagen inte var så kul så vart det skönt att det vart kul på jobbet idag. haha.

imorn ska jag o se anna ternheim på röda sten. ska bli jättekul. fast jag är lite sur att jag inte hittar hennes nya skiva. hum. vart kan jag ha lagt den? borta! sux.

borde maila men orkar inte. ska hänga upp tvätt o sen glo på bonde! =)

på lördag är det final i stjärnor på is. ska till annelie o kolla på det o käka onyttigheter. najs!

1a December!

Tänk att det är december nu! helt sjukt! fast bra. slutar jobba nästa fredag. jag behöver verkligen vila är helt slut och orkeslös. suck. idag ska jag dock försöka ta mig till gym efter jobbet.

1a december idag. fick öppna första luckan i min bamsekalender nu på morgonen! hehe. klart man ska ha bamses julkalender. det är ju tradition!! o sen ikväll ska jag titta vad det är för julkalender. är den dålig så kommer jag o kolla på sunes juls julkalender istället. haha.

igår köpte jag o linus ny soffa!!


så nu kan man både hänga i köket o i vardagsrummet i nya lyan!! bara o komma förbi o hälsa på!


RSS 2.0