Biodejt!!

Idag ska jag på biodejt med min fina vän helena!! först blir det o käka på grekisk restaurang o sen ska vi till bergakungen o se försvunnen!! ska bli så kul! hade varit ännu roligare om det hade varit som jag tänkt mig. alltså att jag hade haft semester idag o kanske kunde vara lite pigg på kvällen. men men. vi får väl se hur det går. haha.


Helena o jag back in the days! vi träffades faktiskt på LUNARSTORM för er som kom ihåg det =)) hehe.


Massa grattis till Angelica som fyller år idag åså!!

Testar sugrör



gaaa. visst är hon sööööööt? =) så målmedveten blick åså! hahha.
testade igår om hon kunde dricka med sugrör.vi har ju aldrig testat innan.gick hur bra som helst såklart =) hehe. vi har aldrig gett henne något o dricka med sugrör men nu fick vi en liten tetra från småfolket o det är ju inget "junk" i den som konserveringsmedel, färgämnen eller socker!

hon fick även testa o dricka ur vanligt plastglas. gick åså kanon! tills hon började leka med vattnet då... hehe.


iNTE SOM VI tänkt oss..

Nehe. det gick visst inte alls som vi tänkt oss idag. pluttan hade massa feber o var snorig så det var bara jag som fick gå på infomötet på dagis idag =( o inte kan hon börja imorgon heller o jag får inte vara hemma mer utan måste gå o jobba igen. sux!! men men.

fick brev från ett fast jobb jag sökt som 1a kyrkogårdsvaktmästare. det var bara 35 st sökande!!! helt galet! jag MÅSTE få komma på intervju åså! fick ju komma till mölnlyckes kyrogård på intervju o där var det ju 70 sökande! jaja. vi får väl se.

nu har jag sökt 2st jobb till. hihi. o nu blir det snart robinson!


Dagen D! Dagisdagen!!!

Idag är det dagis som gäller!!! min lillplutta har blivit stor!! visserligen bara samtal idag, men imorn börjar det på riktigt för linnéa!! milstolpe på något sätt. nu börjar ju faktiskt en del av skolan. FÖRskolan. med pedagoger o att man inte får göra precis som man vill. fniss.

synd att pluttis sover superduperdåligt typ varje natt bara. inatt hade jag henne. så vi har inte sovit så jättemycket direkt. hoppas jag inte kommer att lipa på dagis bara. inte idag iaf. hoppas jag på....

sista dagen

aaaaah. jobbar idag. sen ledig i 5 dagar sammanlagt! gött mos!! är ledig för att lillan börjar på dagis nästa vecka! vill ju vara med o se hur hon trivs där o lära känna personalen o så. sen får linus ta över inskolningen om det behövs.

lönen kom igår. på em. skönt! vi har hunnit storhandla o shoppa på apoteket åså. idag får väl linus sin fp o vi kan betala räkningarna åså. vi hoppas hoppas på att gå plus denna månaden när räkningarna är betalda!

ikväll blir det tacos som vanligt. man måste ju få in fredagskänslan. o alkoholfri öl åså! längtar!

Lön?

Nehe. är det inte den 25e idag? ingen lön på kontot! grrrr. kan den komma vid kl 12? har inte fått någon lönespec heller....surar! hoppas verkligen att vi får pengar innan helgen!! fast tror linus får fp imorn iaf.

vi var superduktiga på jobbet igår. la ut maaasssa barkmull o var jättesnabba tyckte jag! var helt död när jag kom hem igår. somnade vid kl 20!! idag har jag skitont i ryggen igen. sux. en jobbarpolare är sjuk så nu går det inte o bli klara med allt tills imorn hur vi än gör. så nu får jag väl ta det lite lugnt iaf.



får bli en gammal bild idag åså. jag o älsk för något årsen.

AJAJ

japps. tror att ryggen är hel för jag kan stå upp. men fy tusan va ont jag har efter allt barkmullsösande!!
gaaa. idag kommer ett "dubbellass" med barkmull som vi ska ösa ut. fy tusan. o så lite regn på det så det blir extra tungt!

lääängtar till helgen. låååång helg eftersom jag är ledig måndag o tisdag för lillan ska ju börja på dagis då!!!!!

liten blir stor!



Barkmull



igår la vi ut barkmull i rabatter. idag ska vi lägga ut barkmull imorgon ska vi lägga ut barkmull..... är ju lite mer finkornigt än det på bilden. men väldigt TUNGT att arbeta med endå. särskilt om det regnar. igår gick det ganska bra iaf.

men helst vill jag ju vara hemma o pussa på








mörker!

allvarligt talat. såhär mörkt var det väl inte på morgonen förra veckan?!?! gaaaa.

dax o åka till jobbet snart igen då. var ju sjuk i fredags. då gick ju allt åt helvete eftersom ingen annan av mina 3 jobbarpolare som har körkort kör traktorn så då fick de vara hemma åså. jaja. inte mitt problem igentligen. men inget kul o vara hemma med skuldkänslor när chefen inte ens skickar ett krya på dig sms utan bara skriver att det blir problem. suck.

i lördags var lilla familjen en sväng på kulturkalaset. bara massa folk. inget kul alls. på kvällen var jag o lena o såg TSOOL!!! helt oki spelning faktiskt.

igår körde jag linus runt halva stan med massa musikprylar. sen var jag o pernilla o vilja o linnéa på ikea o busade o shoppade o fikade!! =)


Vilja o linnéa är BB-polare! de tycker om varandra. o gosade lite =) sötkorvarana!!

idag blir linnéa 19 månader! om 1v börjar hon på dagis! min stora fina tjej! älskar dig!

går bra med dieten åså. 13,5kg har jag gått ner på 9 månader! 1,5kg kvar till startvikt innan graviditeten! peppeppepeppe. fast det har gått lite trögt på sistonne. varit lite för mycket festivalmat. heheh.

va har du gjort i helgen?!

way out west!!

weee. imorn o på lördag ska jag på festivaaaaaal igen! få mitt 3e armband på armen denna sommaren! mycket trevligt. är igentligen inte så många band som jag är pepp på där. men grejen med festival är ju att man alltid hittar nått annat som är suuuperbra som man börjar digga! najs! o käka massa onyttigheter igen då.... tråkigaste är att jag ska gå själv. det är lite segt. men men.

dax för sista jobbdagen för denna veckan...

vink

pluttan har börjat sova hela nätter igen! gaaaaaaaa va skönt! 3 nätter i rad har jag fått sova nu! mycket najs! hon har sovit 13-14h i sträck på helgen o jag har sovit 10h i sträck! mycket najs! fortsätt gärna med det =) idag var jag ju tvungen o gå upp tidigt för det är ju jobb som vanligt. hihi. jobbar bara denna o nästa månad. en får jag sova igen.

igår var fina panda här en sväng o lånade lite gravidkläder av mig =) pluttan var solsken o pratade o skrattade hela tiden. o blev jättearg när panda var i mitt rum o testade kläderna. linnéa kunde säga "panda" helt perfekt åså! bara sådär! =) är sååå kul att hon börjar härma ord nu. favoorden är nog pappa, gunga, skor, kuckeliku, mjau, vovovov, klocka, myra.

chefen lovade smörgåstårta idag. får se om det blir så.... =)

RSS 2.0