31 år!!!

Grattis till mig på min 31 årsdag!! firar ordentligt med att gå upp 4.45 o snart åka o jobba. jaja, frågade chefen om jag fick ta ledigt. men det fick jag inte. jaja, får väl stå ut på nått sätt. chefen ska iaf betala pizza som vi ska käka allihopa!!

av linus har jag önskat mig att det ska vara nystädat, ingen disk, ingen tvätt, inte massa skit på köksbordet o i köket, inga sopor. han tycker inte att det är någon present så jag förväntar mig inget.

grattis till pernilla åså som fyller år idag! kul att på äldre dar hittat en kompis med samma födelesdag!!! =) tjohooooo

Jag o nea på min 30årsdag!! =)

Linnéa på bio!!



Åh det var så mysigt o vara på bio med linnéa! hon tyckte det var superläskigt när hon satt i biostolen o den åkte ihop lite så hon satt i mitt knä under hela bion o käkade lite russin. såå mys! det var 4st filmer med alfons åberg! hon kommenterade endel i filmen men det gjorde alla de andra barnen åså. det var ju knattebio!! =) alla barnen var iaf glada o ingen var ledsen. lätt att vi kommer att gå på bio igen!!! =) 41 min för 40 pix =) hehe.

sen åkte pappa linus o repa så vi fick åka spårvagn själva tillbaka. första gången vi åker så långt själva. vi har ju bara åkt 2 hållplatser som längst innan =) hehe. men det gick bra! =)

nu ska jag kolla på robins o sen ska jag läsa min stephen king bok =)

Bio



Imorn ska Jag, Linus o Linnéa på bio!!!!!!!!!! vi ska på knattebio o se alfons o milla!! den är 41min lång o kostar 40kr/st =) vi funderade först på nalle puh som är en vanlig film på 1 h typ. men vi vet ju inte om folk blir sura om man tar med en tjatig 2 åring på vanlig bio. så det får bli knattebio!!! Ska bli sååå mysigt!!

Linnéa har ju redan varit på bio innan med dagis!! lite tråkigt att inte fått vara med på första gången på bio. men men, nu vet hon ju va hon ska tjata om! hehe. o som hon har tjatat idag. bio bio bio bio. =) sötkorv!!

På söndag ska jag på bio/middagsdejt med helena! vi har ju precis fyllt år. eller jag fyller ju nästa vecka, så vi tar en liten dejt istället för paket =)) ska bli sååå kul!

Imorn em ska linus repa så då vet jag inte va vi ska hitta på för nått. men det löser sig. är ju inte så man är sysslolös när man har en 2åring =)

Besök



Imorn kommer mamma o pappa hit! världens bästa föräldrar har jag! =) ska bli så kul o ses igen. har ju blivit lite dåligt med det. senast jag var hemma så fick mamma magsjuka så jag o nea fick åka hem o sen skulle de ha kommit förra helgen. men då fick nea magsjuka. men nu äntligen!!!

har jobbat nästan hela veckan. det är najs. jobbar själv så jag lyssnar på ljudbok heeeela tiden. sååå spännande! idag lyssnade jag ut mankells wallander-villospår! på måndag börjar jag med "den femte kvinnan" i samma serie! pepp.

var hos tandläkaren idag åså. bröt ihop. så pinsamt. men jag har verkligen sååån tandläkarsituationskräck! fy tusan. så pinsamt eftersom jag har så gullig tandsköterska o rolig tandläkare. jaja, hade inget hål iaf. o alla mina visdomständer har tittat ut!! men jag har lite tandsten som ska tas bort i maj. =((( först pratade vi om jag skulle ta lugnande då. men det gick inte tandläkaren med på. men jag kan få bedövningssalva o spruta om jag vill. så jag tänker ta massa massa SALVA =) haha. ja. vet att det är löjligt. men jag kan inte hjälpa detta. tandsköterskan undrade varför jag hade sån skräck. jag har knappt lagat o inte varit med om något superduperotäckt heller. tönt-polly!!

o så sa hon att det är ju värre o föda barn. hehe. men jag vart ju väääldigt nervös inför att föda åså. hehe.

Magsjuka

nea spydde 3 ggr mellan 7-9 igår. men sen har det varit lugnt. fiser illa bara. huuuua. så hon får vara hemma i några dagar. jag behöver bara vabba imorn för sen ska jag börja jobba lite smått. skulle igentligen ha börjat imorn (med trädgårdsjobbet) men jag VÄGRAR jobba innan chefen fixat klart med föräkring på mig. tydligen har jag jobbat hela förra året helt oförsäkrad. han har inte NÅGON av sina anställda försäkrade. även fast det t.o.m står på anställningspappret att man är försäkrad. tänker inte jobba en sekund til utan att vara försäkrad. o nu är chefen sur o tycker att jag krånglar. är väl jag som ska vara sur!?!?!?! jag har ju varit med om flera arbetsplatsolyckor på andra jobb o åkt ambulans o opererats o grejjer. vill ju iaf veta att jag har en försäkring om nått händer.


Magsjuka

nea spydde 3 ggr mellan 7-9 igår. men sen har det varit lugnt. fiser illa bara. huuuua. så hon får vara hemma i några dagar. jag behöver bara vabba imorn för sen ska jag börja jobba lite smått. skulle igentligen ha börjat imorn (med trädgårdsjobbet) men jag VÄGRAR jobba innan chefen fixat klart med föräkring på mig. tydligen har jag jobbat hela förra året helt oförsäkrad. han har inte NÅGON av sina anställda försäkrade. även fast det t.o.m står på anställningspappret att man är försäkrad. tänker inte jobba en sekund til utan att vara försäkrad. o nu är chefen sur o tycker att jag krånglar. är väl jag som ska vara sur!?!?!?! jag har ju varit med om flera arbetsplatsolyckor på andra jobb o åkt ambulans o opererats o grejjer. vill ju iaf veta att jag har en försäkring om nått händer.


RSS 2.0