Linnéas Namnkalas 7/8 2010.


Den 7/8 2010 hade vi Linnéas namnkalas hos mina föräldrar i småland. dagen innan var det mycket jobb för det var partytält som skulle resas, bord och stolar som skulle hämtas och massa massa mat som skulle förberedas. Det hade regnat i flera dagar så vi var lite oroliga för att det inte skulle gå att ha kalaset utomhus.

Men lördagen den 7/8 var det strålande solsken och mycket varmt! Det kom många gäster från många olika håll i sverige. Vi är så tacksamma att så många ville komma. De som var med på namnkalaset var: Linnéa, jag, linus, mamma, pappa, pär, sandra, helene, nina, mattias, miranda, melvin, karin, robert, alice, marianne, jerry, julia, barteck, gunilla, linda, frida, ida, senko, benjamin, isabell och fredrik. Vi hade även 2st objudna gäster! 2st hönor som hade rymt någonstans och ville vara med på kalaset!

Första hade vi lite mingel tillsammans med hemmagjord flädersaft och sen hade vi en liten namncermoni. Linnéa satt i linus knä och jag berättade vilka namn vi hade valt till henne (Maria Linnéa Isola P.M) samtidigt som jag satt på en krans på hennes huvud. Sen berättade jag varför vi hade valt namnen. Maria efter mig. Linnéa för linus ville att hon skulle heta det och det är smålands landskapsblomma och det är en hyllning till mitt yrke eftersom carl von linnéa döpte sin favoritblomma efter sigsjälv och tillslut Isola för det ville jag att hon igentligen skulle heta. Efter en skiva med Kent!

Sen berättade jag även att vi hade en "tidskapsel", en burk som linnéa ska få öppna på sin 18årsdag den 22 januari 2028! gästerna skrev hälsningar på små lappar och la i burken under dagen. ska bli spännande och öppna och läsa dem 2028!

Efter cermonin blev det tårta och kaffe. jag hade designat tårtorna som var bakta på göstas. det stod alla linnéas namn på dem. Efter det blev det tipspromenad med endast Linnéa-frågor! Tipspromenaden vanns av Nina och förstapriset var en aladinask och att hon ska få sitta barnvakt!

Efter det blev det stor middag med massa gott, bland annat egengjord potatissallad och pastasallad, exotiska frukter och grillade grejjer.

Det blev ett superlyckat namnkalas. Tack så jättemycket för alla presenter som linnéa fick! bland annat en ornäsbjörk av mamma och pappa. Hon fick även bland annat spargrisar, leksaker, böcker, guld och silver halsband och tröja. Så kul att så många släktingar och vänner ville komma och fira vårt älskade lilla barn! Och att solen och värmen var på vår sida hela dagen. Det blev verkligen en oförglömlig dag! TACK!


Pappa bygger partytält.


Partytältet står klart!


Linnéa ser fram emot sitt namnkalas!


Trädgården är klar för gäster!


Specialdesignad tårta!


Objudna gäster!


Världens finaste Linnéa!


Linnéa myser med farmor o kusin ida!


Pappa var grillmästare.


Middagen.


Hela vagnen full med presenter!


Tack för alla fina presenter!




Namncermonin, tack linda för bilden.


namncermonin, tack frida för bilden.



nu har linnéa fått sitt namn! tack frida för bilden.






2 söta kusiner! tack linda för bilden.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0