1 år på sig.

det är rekomenderat att man ska gå ner sina graviditetskilo på 1 år... på lördag är det 1 år. hur går det då? jo. jag gick upp 14 kilo med linnéa. dessa har jag absolut inte gått ner. har därimot gått upp 1 kilo till! fnys. men det är ju lite tvetydigt åså. de säger att man inte ska banta o amma heller. att gift från kroppen kan gå ut i mjölken. så jag har ju inte vågat gå ner =( allt för linnéa! ska försöka sluta amma till nästa vecka o gå med i viktklubb. tänkte börja med 10kg på 3 månader. o sen se om jag gått ner några extra kilon.

/trött, tjock o lessen

Kommentarer
Postat av: Selmasara

Inte för att jag ve mycket om graviditetskilon men tänk inte för mycket på sådana rekommendationer osv... Det är som det är!



Var med i viktklubb ett tag och det var ganska roligt och bra forum då man peppade varandra, MEN det var ett mindre helvete att väga och mäta ALLT man åt och alla ingredienser i alla grytor osv. Men det blir lättare efter ett tag. Man får mäta upp portioner och packa in så man vet exakt v ad den portionen innehåller osv. Finns även en del recept kalorierna är färdigräknade.



Jag har tänkt börja träna på gym igen efter operationen. Har du möjlighet så vore det kul om du ville hänga på emellanåt?

2011-01-18 @ 19:41:52
URL: http://livmoderskeppet.blogspot.com
Postat av: Linda

Får jag lov att rekommendera lchf? Det är ju mer en livsstil och du äter dig både frisk och smal. Eftersom du inte "bantar" så är det inte heller ett dugg skadligt att använda sig av det under vare sig graviditet eller amning. Bara att sluta förtära socker och vitt mjöl, en del väljer att plocka bort alla kolhydrater, det om man vill gå ner mycket i vikt vilket du verkar vilja:)



En kanonmetod som har bra grunder och som bevisligen är mycket bra för oss som vill gå ner, få bättre munhygien, bli av med diabetes eller kontrollera den bättre, slippa sockertoppar mm. Du har säkert läst på och vet kasnke fullt ut vad det är redan, men jag kunde inte låta bli att rekommendera.



Kanske därför att jag är emot viktväktarna och alla andra bantningsmetoder där man ska väga, mäta och kämpa sig igenom dagarna, här får man ju äta fett och gott :)



Kram på dig!

2011-01-20 @ 08:23:42
URL: http://dismonia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0