Jobbresan.

Jobbresan till hållö i fredags vart helt klart den värsta resa jag gjort i hela mitt liv!! det vart helt galet. först skulle man åka buss i typ 2h. o sen så blev det vääärsta regn o blås ovädret o då skulle man ut i en liiiiten båt o åka på dessa hiskeliga vågor i typ 30 min. vart livrädd hela tiden. sen gick man i land på en pytteliten ö där det bara var klippor o jag har aldrig varit med om sämre väder. regnade o blåste så in i helvete. trodde att mitt paraply skulle räcka men det gick ju inte ens o ta upp den! efter typ 1 steg vart jag genomblöt!

såg några byggnade längre upp o tänkte att det vart nog dit man skulle gå. men ikke. vart ju knappt man kunde gå frammåt så mycket blåste det o regnade! hua. vi såg en fyr o en annan byggnad längre bort o gick dit. men det var inte där heller. o sen ännu längre bort vart det ett hus o där var det. så vi gick kanske 2km i regn o blåst. går inte o beskriva med ord hur jävligt vädret var.

sen blev det käk o käk o lite berättande om ön o sen såklart blev det en predikan! fniss. kommer man tydligen aldrig ifrån när man ska träffas allihopa. hehe. efter typ 6h på ön fick vi äntligen åka hem!



fyren o kapellet.


maffig utsikt från kapellet.


utsikt mot lilla huset där vi käkade från kapellet.


Kommentarer
Postat av: Gealach

Hur gick det med maten sedan?

2009-09-06 @ 10:00:29
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach
Postat av: polly

hade med mig mat =)

2009-09-06 @ 15:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0