Böneresa

imorn ska vi på resa med alla som jobbar i kyrkan. från början var det bara snack av vi skulle åka till nån ö o det skulle väl kunna vara mysigt. men antog att det vart nått skumt med det hela o det var det såklart. på ön finns det en fyr som är ombyggd till en kyrka! självklart är det så. går ju tydligen inte o göra nått ihop utan att det ska predikas, be böner o sjunga psalmer! så är det varje gång vi träffas allihopa ( på apt mötena ). suck. jaja. det är bara o sitta o se snäll ut o tänka att man får betalt.

det som jag är jävligt arg o sur över är att jag som vegetarian inte kommer att få någon mat!?!

fick reda på det precis innan jag skulle gå. det ska tydligen serveras fisk o när folk fick reda på det blev det lite gnälligt eftersom alla inte käkar fisk så nu har de även skaffat fram nått köttigt alternativ. men jag som vegetarian får ingenting! joooo.. jag kommer att få deras tillbehör. alltså potatissallad o vanlig sallad!!?!? kul! fick även uppmaningen att jag skulle ta med mig egen mat o ha till! det är fan för jävligt! hur svårt är det o fixa nån mat till en veggie?! det är ju bara o gå in i närmsta affär o skaffa det!? suck.

för övrigt så ska det tydligen bes o sjungas bordsbön åså innan käket. det gör de alltid. även på uteställen!!?! tack o lov att vi är själva på ön imorn!

TRÖTT!

älskar mitt trädgårdsjobb! men tycker inte att man ska tvingas med i kyrkliga ritualer. jag ska ju fax bara ta hand om kyrkogården!

Kommentarer
Postat av: Gealach

Vad löjligt! Det är väl inte direkt ovanligt att folk är vegetarianer, så det borde de väl kunna kolla upp innan de planerar? suck

2009-09-03 @ 21:48:05
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0